„МИА“ ОДГОВАРА НА ПИТАЊА СОМБОРАЦА
„МИА“ ОДГОВАРА НА ПИТАЊА СОМБОРАЦА

У Београду је јуче званично представљен виртуелни асистент МИА (Municipal Inteligent Assistant), који ће у Сомбору и Шапцу пружати информације о најтраженијим административним процедурама и у реалном времену, путем вибера и градских портала, одговарати на упите грађана о актуелним дешавањима, радном времену и бројевима телефона јавне управе.

Сомборци сада могу лакше и брже да сазнају како да остваре право на дечији додатак, као и да се распитају о процедури утврђивања висине пореског дуга и издавању уверења о измиреним обавезама по основу локалних јавних прихода.

  • Веома ми је драго што након имплементације чет бота на Порталу еУправа који представља праву помоћ у лакшем и бржем сналажењу са коришћењем електронских услуга, данас грађани добијају могућност употребе овог модерног вида комуникације и у локалним самоуправама. Циљ Канцеларије за ИТ и еУправу је да са успостављањем Националне инфраструктуре за вештачку интелигенцију, до краја године, крене са масовном применом вештачке интелигенције у пружању електронских услуга, изјавио је др Михаило Јовановић, директор Канцеларије за ИТ и еУправу.
  • Наша анализа показала је да службеници у Шапцу и Сомбору потроше и до 2.400 сати годишње одговарајући на упите грађана о овим процедурама, што их спречава да се посвете сложенијим процесима, који се још увек не могу дигитализовати. МИА зато има улогу да с’ једне стране растерети запослене, а с’ друге да грађанима пружи још квалитетнију услугу. Комуникација је засад могућа путем Вибера и градских портала, а у наредом периоду биће омогућена и размена информација путем Facebook Messenger апликације, рекла је извршна директорка НАЛЕД-а Виолета Јовановић.

Директорка ГИЗ-а у Србији Даниела Функе исказала је поверење да ће пројекат показати предности дигитализације за све јавне и приватне актере који учествују широм региона и промовисати дигиталну културу.

  • Снажно верујемо да ће знање и искуство које ће бити створено кроз пројекат бити од користи и за друге локалне самоуправе кроз регионалну размену и пренос знања од стране мрежа као што је BFC SEE, навела је Функе.

Начелница Градске управе града Сомбора Јелена Велебит истакла је да ће МИА 24/7 одговарати на упите грађана.

  • Сведоци смо да се скоро свако од нас у комуникацији великим делом служи паметним телефонима и рачунарима, а нарочито млађе генерације. Живимо брзим темпом и време нам је драгоцено, а савремене технологије су нам омогућиле да још брже дођемо до најразличитијих решења. Зато нам је драго што и наш град од сада нуди могућност да помоћу апликација којима се служимо, попут Вибера, може да се на једноставан и лак начин да се дође до одговора на одређена питања из области рада Градске управе, рекла је Велебит.

Директор дивизије за софтверска решења у компанији САГА Милан Јевтић, демонстрирао је рад четбота и истакао је да је МИА заснована на вештачкој интелигенцији, због чега је разговор с њом налик разговору са другом особом.

  • МИА је већ сада спремна за комуникацију по више десетина сценарија и по свим особинама је на истом и вишем нивоу од сличних решења у најразвијенијим земљама света, рекао је Јевтић.

Сомбор и Шабац су први градови у Србији који добијају свог „асистента“, а ова иновација реализована је путем пројекта “Унапређење општинских услуга у Србији и БиХ увођењем четбот апликације”, који спроводе ГИЗ, САГА, НАЛЕД, Привредна Комора Републике Српске и Регионална мрежа за повољно пословно окружење у југоисточној Европи (BFC SEE) у оквиру програма develoPPP немачког Савезног министарства за економску сарадњу и развој (BMZ). Четбот асистенте у оквиру пројекта добиће и Бијељина и Лакташи у БиХ.

МИА НУДИ ИНФОРМАЦИЈЕ КОЈЕ СУ И РАНИЈЕ БИЛЕ ДОСТУПНЕ НА САЈТУ ГРАДА

Виртуелни асистент „МИА“ на сајту Града Сомбора функционише и ми смо је тестирали. За сада зна да одговори на питања шест области: како до дечијег додатка, пореског уверења, уверења о локалним јавним приходима, прегледа стања пореског дуга, зна адресу и радно време Градске управе, а може Вам дати и контакт одређених одељења Локале самоуправе. На сва друга питања, посебно она које грађане највише занимају везана за свакодневни живот, виртуелни асистент још увек нема одговре, тако да крилатица којом је најављен овај пројекат „Питајте, Миа зна!“ баш и не стоји.

У принципу, ова опција за сада нуди све оно што су грађани на званичном сајту Града Сомбора и раније могли да пронађу и без виртуелног асистента у одељцима контакт, услуге итд.